diumenge, 12 de juny del 2016

Episodi II: Sortida a Mallorca Ascensió al Cavall Bernat

Un dels cims més emblemàtics de Mallorca és el del Cavall Bernat, un espadat de més de 300m que es retalla contra el mar. Per accedir-hi cal anar al Port de Pollença. Arribant-hi hem d'agafar la direcció cala sant Vicenç i després a cala Carbó amb una pista en estat mediocre , un cop passades les últimes cases arribarem a una rotonda de terra  amb un gran pi al mig. Allí vam deixar el cotxe i ens vam muntar el bivac.

Al matí, la badia està esplèndida.
 Sortint per l'esquerra de la casa més propera a la rotonda anem trobant fites que ens porten al coll que i ha abans de la Talaia Vella. Des d'allí es contempla tota l'altra vessant. Tot són horitzons.

El camí va remuntant aquesta altra vessant i va fent llaçades passant prop d'antigues muralles íberes.

Passat el cim de la Talaia Vella, ens endinsem per aquesta clotada que ens apropa al cordal del Cavall Bernat que apareix allà al fons.
 L'itinerari va per un terreny dificultós resseguint tota la carena

Al llarg del recorregut et vas trobant algunes grimpades, fins i tot algunes exposades

El famós forat Gros, només de treure el cap i mirar cap a l'altre vessant t'agafen mareigs

Ja el tenim a prop

La calor ens havia castigat

Ara ens espera una llarga baixada. Nosaltres en comptes d'anar fins a la cala, vam anar-nos buscant la vida per vires i feixes fins assolir la vall. Després arribar a la zona de cala Bóquer i tornar a enfilar una penosa ascensió fins al coll de la Talaia Vella. Pel que hem vist la gent ho fa amb dos cotxes (deixant-ne un en aquesta urbanització) per evitar aquest suplici final.

Rehidratats amb ànsia i després d'una bona dutxa fem una altra cara

Gràcies a tota la gent de Manacor que tan bé ens va tractar

Una mica de gresca

I l'últim bivac, ni ens vam enterar que estàvem al costat del cementiri