dijous, 11 d’abril del 2013

Ascensió als Culfredas des del refugi d'Urdiceto

Feia temps que teníem certa mandra per posar-nos al pirineu a l'estiu, així que la tàctica va ser buscar uns tres mils més o menys accessibles però per rutes poc freqüentades. Els escollits van ser els Culfreda.

Gràcies al tot terreny del Juando vam poder pujar per Urdiceto un lloc espatarrant.
Per pujar a urdiceto cal agafar la llarga pista que neix a uns 5 Km de Bielsa i que es troba en un trencall a mà dreta. La pista és força dreta i llarga (11km) i és poc aconsellable per a turismes.
L'estimat Bruce no podia deixar d'acompanyar-nos
Per fi noies a l'equip B!!!!!!

Ja a la zona de l'estany 1950m

El Juando ja s'ha fet gran.
L'endemà amb un dia radiant ens dirigim cal al port d'Urdiceto passant pel Pic d'Urdiceto 2597m

La Ubèrrima verdor de la vessant francesa de Riumajou contrasta amb a marcada'aridesa d'aquesta zona

Des d'aquí ja es divisa bé el nostre objectiu i anem descendint fins al Puerto de la Madera 2525m autèntica cruïlla d'itineraris tot passant per sota de l'escarpada Peña Castillón 2659m

Voilà, l'objectiu

Després direcció nord ens dirigim vers una cresta que sembla difícil però no ho és perquè trobes una bona traça de sender que evita els llocs més problemàtics que ens menarà al Pic de Cabalera 2901m. Des d'allí seguint el cordal s'accedeix a les tres puntes Culfreda-Batoua 3034, Culfreda Central 3028 i Culfreda NE 3032 que tot i que semblen a tocar es fa feixuc doncs aquests 100m de desnivell semblen no escurçar-se mai.

Amb aquest aspecte neardentalenc acabaven les cames un cop recollida la pols del camí

I una llicència per introduir una xanxa tota respecte al nom Culfreda